Menu

Jak łatwo pokroić paprykę?

Krojenie papryki to niezwykle przydatna umiejętność, zwłaszcza dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z gotowaniem. Dzięki odpowiedniemu krojeniu i oczyszczaniu papryki z gniazda nasiennego można zaoszczędzić wiele czasu.

Pokrojona papryka czerwona
Ważnym i podstawowym elementem w kuchni jest nauczenie się sprawnego obierania i krojenia warzyw i owoców. Sama pamiętam, że na początku mojej przygody z gotowaniem, wiele razy zastanawiałam się, jak łatwo pokroić np. paprykę lub wyjąć pestkę z awokado.
Dziś chciałabym podzielić się moim sprawdzonym i od lat stosowanym sposobem na łatwe pozbycie się nasion z wnętrza papryki i jej pokrojenie. Zapewniam, że nigdy więcej nie będziecie kroić papryki w inny sposób.
Krojenie i pozbycie się pestek z papryki

Jak łatwo pokroić paprykę?

  • Paprykę umyć i osuszyć ręcznikiem papierowym.
  • Ostrym, najlepiej z ząbkami nożem odkroić najpierw 1 - 1,5 cm kawałek papryki razem z ogonkiem. Ogonek przepchnąć i wyjąć go z odkrojonej części papryki. 
  • Następnie odkroić 1- 1,5 cm część papryki, która jest po drugiej stronie.
  • W środkowej części poprzecinać białe paski, którymi przymocowane jest gniazdo nasienne do papryki i wyjąć je. 
  • Tak oczyszczoną paprykę pokroić dalej według potrzeb.
  • Taki sposób krojenia papryki nie powoduje dużego bałaganu na stole, gdyż pestki są wyjęte z całym gniazdem i nie rozsypują się po desce.
Porada
Papryka lepiej się kroi, gdy leży na desce skórką do dołu. Nóż nie ślizga się po skórce, a sama papryka jest równiej pokrojona i mniej soku zawartego w miąższu zostaje na desce.

Pokrojona papryka z odciętym ogonkiem i wyjętymi nasionami

5 komentarzy:

  1. Bardzo na czasie za chwilę zabieram się za słoiczki, w roli głównej papryka :) Dziękuję za poradę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Mam nadzieję, że ułatwi pracę.

      Usuń
  2. Podpatrzyłam, wypróbowałam i wprowadzam u siebie na stałe - świetny sposób, który jakoś samej nie przyszedł mi do głowy (wcześniej zawsze krojenie papryki zaczynałam od przekrojenia jej na pół;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też się męczyłam i kroiłam na pół, a ile było przy tym kombinowania i pestek wkoło. Teraz paprykę kroję z przyjemnością :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny 😊 Ucieszy mnie również Twój komentarz z oceną moich wpisów.


Autor

autorWitam serdecznie :) Lubię gotować i karmić swoich bliskich. Uwielbiam poznawać nowe smaki i tworzyć różne dania, które wszystkim smakują. Uparta optymistka, twardo stąpająca po ziemi. Chętnie podzielę się swoimi pomysłami i doświadczeniem. Jeśli blog się podoba pozostaw komentarz lub polub mój profil w Social Mediach.



Przepisy kulinarne

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

strzałka do góry